Søg i denne blog

torsdag den 1. november 2012

Kathmandu - Pokhara - kathmandy

Vi landede i Nepal d. 21/10 hvor vi har oplevet en hel del på egen hånd.
Vi startede vores 2 første nætter med at bo på Kantipur Hotel som var et hyggeligt sted med et fint lille værelse og en stemningsfyldt gårdhave.
Men da det var for dyrt at bo der, gik vi rundt i byen og forhørte os om priser og fandt hurtigt ud af at prisen var alt for høj på Kantipur. Så vi flyttede til Hotel Potala, hvor vi fik et stort værelse med 3 senge, tv og fint badeværelse, når man ser væk fra mug på væggene og svamp på brushovedet - der udover var der en altan lige ude foran vores værelse, så vi brugte faktisk en hel dag på at sidde derude, følge gadebørnenes daglige tigger rutine og alle de søde turister med strømper i sandalerne.

Dagen efter lejede vi en scooter og kørte rundt i Kathmandus indre bydel Thamel, hvor vores hotel også var. En sjov dag, med masser af fart over feltet!

Vi har overnatten 2 nætter på Tings lounge, som er ejet af et dansk par. Her kunne vi slappe helt af, ingen lyde om natten og ingen larm fra gaden. Super fint og rent sted, lidt væk fra bymidten. Vi nød også godt af at vi havde køkken til rådighed, så vi kunne lave vores egen morgenmad. Aftensmaden der bestod af lækker salat, kød og endelig... Kartofler! :-) det faldt i god jord hos os!

En anden dag sad vi på den kendte restaurant New Orleans, hvor vi ville have en kop kaffe.. Der mødte vi en fyr fra Australien og hans nepaliske ven. Vi brugte en dag med dem hvor nepaleseren viste os templer, shoppingcentre, smagte det lokale mad og sidst på aftenen tog vi på Buddha bar, som er et sted hvor man sidder på "gulvet" ovenpå puder, tæpper osv. Spiller kort og drikker en øl. Hyggelig dag :-)
Der udover har vi brugt dage på at vandre rundt, lære byen at kende, hygget os og undersøgt priser for udflugter.
Vi skal til The Last Resort d. 9/11-10/11 - hvor vi har bestilt bungy jump (160m.) og dagen efter en omgang river rafting!

Lige nu befinder vi os i Pokhara, som er en by der ligger 6 timers bjergkørelse væk fra Kathmandu.
I byens centrum er der fyldt med restauranter, butikker og boder. Der udover er der en kæmpe sø, hvor man kan leje både og sejle rundt..
Fra denne by kan man se himalaya bjergene med sne og frodige skove under - vi overvejer stærkt en trekking tur op i bjergene for en dag.
Der udover skal vi til Bat Caves, som er store flagermuse grotter oppe i bjergene.
D. 7/11 tager vi tilbage i Thamel, hvor vi skal bruge resten af vores tid, inden vi rejser til Thailand d. 21/11

Vi har det rigtig godt og nyder dagene hernede.
Et knus til jer derhjemme